Olika åsikter!

Grace och jag har lite olika åsikter om vad som är bäst för bebisarna:)
Fixade lite kring bolådorna i går och förberedde så att bebisarna kan börja röra sig lite mer. Bäddade rent i lådorna och dammsög rummet, det blev rent och kalasfint! Allt frid och fröjd so far! Klockan 4 i natt vaknade jag av att Grace ropade och ropade, tände lampan och såg att hon satt utanför lådan och lockade på sina bebisar. Tokmaja, tänkte jag, hur ska de kunna hoppa över? Släckte lyset och fick genast tända det för det var en bebis som skrek hjärtskärande. Grace höll på att bära ut ungen ur rummet!! Hämtade ungen och lade ner den i lådan och såg till min förskräckelse att det fattades en unge. Började leta och Grace följde efter mig och letade hon också, hela tiden pratade hon och verkade sååå stolt. Hittade inte pojken och Grace hade åter hämtat den andra och tänkte gå ner för trappen med honom! Då hjälpte jag henne ner med bebisen, för jag tänkte att hon kanske visar vad hon tänkte lägga honom. Mycket riktigt, hon var så nöjd att hon slapp släpa så hon lockade och visade mig vägen ner i källaren!

En parantes, givetvis så tyckte de andra katterna att det här var spännande så de följde varje steg vi tog, lite som följa John klockan fyra på natten!

Längst in i en hörna på en filt som ramlat ner på golvet låg det en hoprullad lite rädd kattunge, Grace visade stolt upp sitt nya hem, jag kände en svag doft av Abbes urinmarkering och var inte lika nöjd:(
Upp med missarna i sin bolåda igen, Grace började åter att flytta dem, la mig i protest framför lådan och så höll det på ett tag. Merci låg hela tiden i sin låda och bevakade sina ungar så att Grace inte skulle flytta dem med, hon var faktiskt inne där och kikade:) Allt slutade med att jag hämtade en toalåda och stängde in Grace och Merci tillsammans med mig, sen sov vi alla 10!
Grace har inte direkt visat att hon tänker flytta dem igen, men jag tror vi stänger inför natten igen;)

Måste bara säga att alla ungar ser helt underbara ut, färgmässigt är det nog så här: 2 blåtabby pojkar, två blåtabby tjejer, två bruntabby tjejer och en sööööt brun tjej. Markeringarna ser faktiskt än så länge bra ut på samtliga, hoppas att det stämmer.

Kände förresten första sparken i Maximes mage i dag:)


Kommentarer
Postat av: Anne

Där ser du, man ska inte vara så renlig av sig ;-)



2010-02-16 @ 16:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0