Maxime och Abbe = fyra små underverk

Maxime har blivit mamma!

Det blev lite dramatiskt eftersom inte värkarna satte igång efter vattnet gått. Första gången som en av mina katter har fått göra ett snitt.

De var helt underbara på Västerorts djursjukhus och gjorde allt rätt! Vid ultraljudet som de tog direkt när vi kom in så såg vi först inga hjärtan som tickade, men så plötsligt så hittade veterinären ett! De tog direkt Maxime till operation och väntan var hemsk, rent ut sagt! Var så orolig för Maxime. Efter en timme så kom en sköterska ut och sa " de är så söta" . De var fem stycken och Maxime mådde bra. Veterinären kom ut och sa att de kämpade med två svaga.

En liten pojke somande stilla in i min famn senare under kvällen. Men de fyra som ligger i lådan här bredvid mig har redan gått upp i vikt och verkar må kalas! Maxime är omtöcknad och lite lätt chockad, så jag har bäddat ner mig på golvet framför bolådan i natt också:)

Foton mm hoppas jag kunna läggain i morgon. Då fyller ju våra busar och charmtroll Brittany, Jackson och Murphy 6 veckor.


Kommentarer
Postat av: Maria B.

Det var ju för väl att det gick så bra efter omständigheterna! Pussa Maxime från mig.

2010-02-23 @ 18:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0